Sponsormogelijkheden

Waarom de NN Marathon Rotterdam sponsoren?

De populariteit van hardlopen is de afgelopen vier decennia in Nederland spectaculair gestegen. Hardlopen is de derde sport van Nederland. Bijna 3,9 miljoen mensen in Nederland doen aan hardlopen, trimmen of joggen (Bron: Van Bottenburg-WJH Muller instituut). Maar liefst 1,6 miljoen mensen loopt minstens 1 keer per week. 1,3 miljoen mensen doet daarbij regelmatig mee aan hardloopevenementen. Hardlopen heeft een zeer positief imago, het is een sport voor doorzetters maar de prestatie - hoe vaak, hoe ver, hoe snel - verschilt per individu. Hardlopen kan op elk moment van de dag, onwillekeurig waar.

GOLAZO NEDERLAND

De NN Marathon Rotterdam wordt georganiseerd door Golazo Nederland. In 2014 bundelden Like2Run, de Stichting Marathon Eindhoven, Utrechtrent, Topsport Noord Nederland en Golazo Sports de krachten in Golazo Sports Nederland met kantoren in Rotterdam, Eindhoven en Groningen. Het totaal aantal deelnemers verdeeld over de Nederlandse evenementen bedraagt 240.000. Golazo heeft als doel de deelnemer een kwalitatief hoogwaardig evenement aan te bieden. Innovatie, vitaliteit en klantgerichtheid staan bij ons altijd op nummer 1!

NN MARATHON ROTTERDAM

Op zaterdag 6 en zondag 7 april 2019 vindt de 39e editie plaats van het grootste tweedaagse sportevenement van Nederland. Tienduizenden lopers van over de hele wereld staan aan de start, onder wie de absolute wereldtop. Het evenement heeft sinds 2011 een 'bijzondere' warming-up gekregen met de NN Kids Runs op de zaterdag voorafgaand aan de marathon. Dit onderdeel heeft niet alleen een enorme groeipotentie, maar zorgt er ook voor het evenement een nog bredere maatschappelijke rol speelt in de stad Rotterdam door jong en oud aan te zetten tot een gezonde en actieve levensstijl. Het marathonweekend is een prachtige mix van (top)sport en volksfeest, geen andere marathon in Nederland kan de sfeer in Rotterdam evenaren, honderdduizenden toeschouwers langs het parcours maken het feest compleet.

POSITIE IN NEDERLAND

Mediabereik

• 18 jaar grootste tweedaagse evenement van Nederland.
• 925.000 bezoekers (bron: Response Event Monitor).
• Partners als: New Balance, AD, AA Drink en de NOS.
• LIVE uitzending NOS (topsporter) als enige marathon in Nederland met 1.000.000 kijkers.
• LIVE uitzending RTV Rijnmond (breedtesporter) 900.000 kijkers.
• Eigen landelijke marathonspecial (16 pagina's) bij het AD- oplage 550.000 stuks.
• Aangewezen door de Gemeente Rotterdam als icoon voor de stad en sportsector.

Statistieken Social Media 2018

• Facebook: 51.532 volgers
• Twitter: 11.896 volgers
• Instagram: 7715 volgers

Website

• www.nnmarathonrotterdam.nl met 1.696.687 unieke paginaweergaves

App

• 70.328 downloads en 24.117 updates van de app

SPONSORMOGELIJKHEDEN

Onderstaand overzicht beschrijft de belangrijkste kenmerken van de NN Marathon Rotterdam. Afhankelijk van de marketing- en/of communicatie doelstellingen doen wij graag een passend voorstel. Wij geloven niet in sponsorpakketten, maar bieden liever maatwerk. Uiteindelijk is het belangrijkste doel om samen met u als sponsor/partner een geslaagd evenement neer te zetten. Neem dus contact met ons op en wij werken graag een concreet voorstel uit.

Online/offline communicatie:

• Event advertising (event flyers, posters, inschrijfformulier, enveloppen etc.)
• Print support
• Online
• Web
• E-mail (mailingen)
• Social media

Branding & Visibility:

• Reclamemateriaal langs het parcours, op en rondom het evenementen terrein
• Eventactivaties
• Logo vermelding op communicatiemateriaal
• Zichtbaarheid bij (eventuele) persconferenties
• Branden van Cheering Points langs het parcours

Marketing & Sales

• Verkoopacties op de website, het digitale inschrijfformulier en digitale mailings
• Kortingsbonnen en acties in startpakket
• Kortingsbonnen en acties in (digitale) goodiebag (niet bij alle evenementen)
• Sampling activiteiten onder toeschouwers
• Verkoop- en promotiestand op Marathon Sport Expo

Employee & relation benefits

• Deelname met eigen personeel en relaties in teamverband (Businessruns)
• Eigen bedrijfskampioenschap
• Gezamenlijk volgen van trainingen en seminars met collega's en relaties
• Cheeringpoints langs het parcours voor collega's en familie
• VIP ontvangst
• Energylab
• Toegang in het Stadhuis Rotterdam
• Toegang tot de genodigden tribune aan de start en finish

Maatschappelijke betrokkenheid

• Support Goede Doel
• Sportstimulering jeugd
• Sportstimulering onder minder bedeelden in de regio
• Gezondheid en vitaliteit van personeel (Energy Lab)
• Acties ter stimulering verduurzamen van het evenement

Contact

E-mail: sponsoring@golazo.com
Vermeld s.v.p. de naam van het evenement