FAQ's

FAQ's

Algemene voorwaarden

Bekijk hier de algemene voorwaarden.

Ambtenaren

Het Rotterdamse Ambtenaren Kampioenschap vindt in 2018 niet plaats.

Annuleringsverzekering

Bekijk voor meer informatie over annuleren de algemene voorwaarden. Wil je je inschrijving annuleren? Vul dan het contactformulier in.

Business Runs

Tijdens de NN Marathon Rotterdam kun je met je collega's een sportieve topprestatie neerzetten door deelname aan de Business Runs. Deelname aan en trainen voor de Business Runs zorgt niet alleen voor een goede onderlinge sfeer maar ook voor gezonde en actieve werknemers die bruisen van de energie. 

De Business Runs bestaan uit:

Categorieën

Toekenning van de leeftijdscategorie bij de marathon vindt plaats aan de hand van jouw leeftijd op de dag van het evenement. Bekijk hier de indeling.

Net als voorgaande jaren zijn er geldprijzen voor de eerste drie mannen en vrouwen vanaf categorie M35 en hoger.

Overige afstanden
Bij de AD City Run Rotterdam en de 1/4 Marathon Rotterdam zijn geen leeftijdscategorieën, uitsluitend onderverdeling in man en vrouw. Bij deze afstanden zijn ereprijzen te winnen.

Coachnummer

Enkel bij deelnemers aan de NN Kids Runs 1 km is het mogelijk om een extra coach nummer te bestellen. Deze is te bestellen via het online inschrijfformulier.

Datum

Zaterdag 6 april 2019

  • NN Kids Runs
  • AD City Run Rotterdam

Zondag 7 april 2019

  • NN Marathon Rotterdam
  • 1/4 Marathon Rotterdam
  • Business Runs
Deadline inschrijving

De inschrijving sluit zodra de limiet bereikt is. In de voorgaande edities is de limiet voortijdig bereikt.

Douches

Er is in het marathonweekend geen douchegelegenheid.​

Drinken

Op elk 5 km-punt staan verzorgingsposten langs het parcours. Elke verzorgingspost is voorzien van water en AA Drink Iso-Lemon. Na de finish wordt tevens thee aangeboden en bananen uitgedeeld.

Water wordt aangeboden door middel van het unieke drinksysteem Smart Drinking. We adviseren alle lopers gebruik te maken van de verzorgingsposten zoals je gewend bent tijdens je voorbereiding.

Lees hieronder bij verzorging meer over drinken en eten tijdens de NN Marathon Rotterdam.

Finish

De finish is vóór het Stadhuis op de Coolsingel. Je wordt verzocht na het passeren van de finishstreep door te lopen om zo voor een vlotte doorstroming te zorgen. Bij de finish dien je daarom de aanwijzingen van de organisatie strikt op te volgen.

In het verzorgingsgebied na de finish ontvang je afhankelijk van de temperatuur een plastic deken, jouw medaille en verdere verzorging. Er zijn kramen waar je water, AA Drink Iso-Lemon, bananen en thee kunt krijgen. Het afgezette gedeelte achter de finish is alleen toegankelijk voor deelnemers en de organisatie, dus niet voor toeschouwers of begeleiders. 

Finishcertificaat

Elke finisher krijgt een persoonlijk downloadable finishcertificaat.

Finishfoto

Marathon-Photos is de officiële fotograaf voor de NN Marathon Rotterdam. Alle deelnemers worden gefotografeerd op meerdere plekken van het parcours en natuurlijk bij de finish. Ook worden er persoonlijke filmpjes gemaakt. Dus zorg dat jouw startnummer goed zichtbaar is en lach naar de camera. Op jouw uitslagenpagina staat de link waar jij de foto’s en filmpjes kunt bekijken en bestellen.  

Goede doel

Het goede doel voor de NN Marathon Rotterdam 2018 was het Jeugdsportfonds.

Graveren medaille

Laat je medaille direct graveren na je finish! In het inschrijfformulier kun je hiervoor "medaille graveren" aanvinken. Als je het bij jouw inschrijving aangeeft, bedragen de kosten hiervoor op zaterdag voor de AD City Run Rotterdam en de NN Kids Runs € 5,00 en op zondag voor de 1/4 Marathon Rotterdam en de NN Marathon Rotterdam € 6,50.

Als je dit niet bij je inschrijving vooraf hebt aangegeven, kun je je medaille na afloop laten graveren, maar de kosten bedragen dan € 6,50 voor de NN Kids Runs en AD Mini Marathon. Voor de 1/4 Marathon Rotterdam en de NN Marathon Rotterdam is het € 8,00.

Hotel

Fris en uitgerust aan de start staan van de marathon? Maak het jezelf en jouw supporters daarom gemakkelijk en extra leuk en maak er een weekend Rotterdam van! Rotterdam.info biedt een overzicht van hippe hostels tot luxe (design)hotels: voor elke smaak en elk budget is een passende slaapplek te vinden.

Informatiebalie

Tijdens het weekend is de Marathon Sport Expo in het Postillon WTC hét trefpunt voor al je vragen. Hier vind je naast het wedstrijdsecretariaat, een informatiedesk en diverse hardloopstands.

Inschrijven

De inschrijving voor de 39e editie opent dit najaar.

  • NN Marathon Rotterdam 
  • 1/4 Marathon Rotterdam
  • Business Runs
  • AD City Run
  • NN Kids Runs
NN Kids Runs

Op zaterdag 6 april vinden de NN Kids Runs plaats. Volg de NN Kids Runs ook op Facebook om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws. 

Kerkdienst

De Marathon Kerkdienst is een kerkdienst, die aan de vooravond van de NN Marathon Rotterdam wordt gehouden en bedoeld voor zowel lopers als supporters van lopers. Geïnspireerd door vergelijkbare diensten in Berlijn, Londen en New York is deze dienst in 2006 ook naar Rotterdam gehaald.

De kerkdienst is uiteraard voor iedereen toegankelijk, maar wel gericht op lopers en hun supporters en duurt ongeveer een uur. Er wordt gebeden en een aantal vlot in het gehoor liggende liederen worden gezongen. Een goede gospelgroep neemt het voortouw. Dit jaar is dit het Blackgospelkoor Miracles uit Woerden, onder leiding van Chesron Ledes. De ‘preek’ is een bezinning op de grote loop van de volgende dag. Tijdens die bezinning wordt in de spiegel gekeken: zowel die van de Bijbel als die van de Marathon zelf.

Bij de uitgang is er een collecte. De opbrengst daarvan gaat naar het Jeugdsportfonds, het doel dat dit jaar door donaties van de deelnemers aan de NN Marathon Rotterdam wordt ondersteund. Met een traditionele “Irish Blessing” worden de lopers daarna op pad gestuurd.

Na afloop is er gelegenheid ook iets te drinken: koffie, thee, of fris. Dé plek om elkaar verder te ontmoeten, verwachtingen en loopervaringen uit te wisselen. Voor een echt goede voorbereiding kan deze dienst natuurlijk niet worden gemist!

Datum

Zaterdag 7 april 2018

Tijd

19.00 – 20.00 uur; mogelijkheid tot napraten

Locatie

Citykerk Het Steiger, Hang 18, Rotterdam

Voorgangers

Hubert Berbée en Guus Koelman

Leeftijden

Voor de leeftijdlimieten gelden de leeftijden op de dag van het evenement:

  • NN Marathon Rotterdam: 20 jaar
  • 1/4 Marathon Rotterdam: 14 jaar
  • AD City Run Rotterdam: 12 jaar
  • NN Kids Run 2,5 km: 10-15 jaar
  • NN Kids Run 1 km: 7-12 jaar
Marathon-Photos

Marathon-Photos.com is de officiële fotograaf voor de NN Marathon Rotterdam. Alle deelnemers worden gefotografeerd op meerdere plekken langs het parcours en natuurlijk op de finish. Ook worden er persoonlijke filmpjes gemaakt. Dus zorg dat je startnummer goed zichtbaar is en lach naar de camera.

Marathon Sport Expo

Vrijdag 5en zaterdag 6 april vindt de Marathon Sport Expo plaats. De Marathon Sport Expo vindt, net als voorgaande jaren, plaats in het Postillon WTC in hartje centrum Rotterdam. Op zondagochtend 7 april kun je hier tevens terecht bij het wedstrijdsecretariaat voor je startnummer of vragen over je deelname.

Openingstijden
Vrijdag 5 april: 10.00 - 20.00 uur
Zaterdag 6 april: 10.00 uur - 20.00 uur
Zondag 7 april: 07.00 uur - 10.00 uur

Medaille

Alle deelnemers ontvangen na het passeren van de finishstreep een medaille als herinnering aan het evenement. Bovendien kun je je medaille laten graveren met je naam en eindtijd.

Medisch advies

Adviezen in de voorbereiding en vóór de loop
1. Als he problemen hebt met jouw gezondheid, die een verhoogd risico geven op hart / vaatziekten, zoals overgewicht, hoge bloeddruk, te hoog cholesterol, suikerziekte, al eerder opgetreden hart / vaatziekten, danwel veel voorkomen hiervan in de familie, of indien je vaak blessures hebt, adviseren wij je een sportkeuring op een Sport Medisch Adviesbureau (S.M.A) of sportpoli. Op de website www.sportzorg.nl kun je meer informatie vinden over keuringen, manieren van testen en evt. ook een vragenlijst invullen, m.n ook een cardio/vasculaire vragenlijst. Na invulling daarvan kun je bepalen of het voor jou zinvol is om je op hart / vaatgebied medisch te laten keuren.

2. Kleding en weer:

  • Boven 15 graden en zeker 20 graden moet je je kleden in lichte ventilerende kleding, anders kan het lichaam de warmte niet kwijt en dreigt warmtestuwing. (geen katoen; dat houdt het vocht vast)

  • Bij koud weer (5 graden en voor langzame lopers 10 graden) is een thermo-shirt op de huid de beste keuze. Draag erover heen een dunne, ventilerende laag (geen nylon). Een muts is aan te raden bij een lage gevoelstemperatuur en wind.

  • Strik je veters grondig (dubbele knoop), zorg ervoor dat ze niet los gaan tijdens de wedstrijd.

Opm.: Hoe langzamer je tempo des te meer kleding je nodig hebt (behalve bij ca. 20 graden). Bij wandelen treedt een flinke afkoeling op. De gevoelstemperatuur is met name afhankelijk van wind en vochtigheid. Bijvoorbeeld: Wanneer de temperatuur +10°C is met een matige wind (windkracht 5) dan voelt het aan als +4°C. Is het echter 5°C met een matige wind dan voelt het aan als - 4°C. Vaak zakt in Rotterdam 's middags de temperatuur zo'n 5 à 6°C zodat wij vaak bij de langzame lopers afgekoelde lopers zien.

3. Maak een loopschema
Dit is uiteraard afhankelijk van het evenement waaraan je deelneemt.

4. Loop uitsluitend op goed ingelopen ( nooit nieuwe!) schoenen en sokken en let op het wegdek bij iedere training en de wedstrijd. Wissel het links en rechts lopen op de weg af wanneer mogelijk. 

5. Heb je een koortsende ziekte (>39o) in de week vóór het evenement, loop dan niet mee!

Adviezen direct voor en tijdens de loop
1. De hoeveelheid die je drinkt, is afhankelijk van het weer en van transpiratie (dit is zeer individueel). Drink tot 45 minuten voor de start extra. Stop dan met drinken en bezoek nog een toilet. Neem een flesje mee in het startvak (ca. 300 ml.) en drink dat 5-10 min. voor de start leeg. Zo voorkom je dat je onderweg moet plassen. Dorstgevoel is nooit een goede graadmeter. Als je niet gewend bent te drinken, drink dan alleen water: 100-200 ml. elke 15 minuten. Dranken met koolhydraat (5-8%) zijn ook geschikt, zorg dat je per uur ongeveer 70 gram koolhydraten inneemt gedurende de gehele race. Flesjes met afgemeten sportdrank (die je aan een riem meedraagt) kunnen je daarbij helpen. Bij koel weer of wanneer je geen snelle loper bent, neem dan liever energiedranken dan vast voedsel of fruit. Dit laatste blijft te lang in de maag. Hulpregel: het gewichtsverschil tussen voor en na de loop van meer dan 1 kg staat gelijk aan de hoeveelheid drank die je te weinig hebt gedronken. Probeer dit uit bij trainingen!

2. Luister naar je lichaam! Voel je je zich niet lekker, stop dan. Eerste symptomen van uitdroging zijn: kippevel op borst en bovenarmen, rillingen, druk in het hoofd, duizeligheid, later spierkramp, braken en droge huid. Deze verschijnselen kunnen snel overgaan in desoriëntatie en verwarring. Heb je wel eens problemen gehad met uitdroging en/of hoge temperatuur dan heb je meer kans het wederom te krijgen (zeker bij warm weer). Loop dan niet; uitvallen is geen schande!

3. Heb je kuitkramp, loop dan langzaam of wandel, eventueel licht rekken; niet stoppen maar wel extra drinken! Pas op voor uitdroging.

4. Start rustig. Controleer je tempo, elke seconde op de kilometer te hard in het begin van de race, kan aan het einde minutenverlies per kilometer betekenen. Loop je eigen tempo; vermijd tempoverhogingen en sprinten in de laatste kilometers.

5. Stop bij pijn op de borst, abnormale kortademigheid en duizeligheid.

6. Let goed op het wegdek en andere situaties om je heen.

7. Breng vaseline aan op tepels, dijen en andere schuurplekken.

8. Medische informatie over ziekten (bijv. suikerziekte,medicijnen) dien je bij je te dragen, bij voorkeur ook vermeld op de achterzijde van het startnummer. Schrijf daar tevens een telefoonnummer op van een contactpersoon, die tijdens de race bereikbaar is. Vermeld je naam, adres en telefoonnummer eveneens op de achterzijde van het startnummer.

Adviezen na de loop

1. Drink veel en loop goed uit. Neem eerst te drinken en gebruik daarna een lichte maaltijd (brood, banaan e.d.).

2. Ook de dagen erna regelmatig wandelen en extra drinken, evenals koolhydraatrijke producten. Neem voldoende tijd voor herstel!

3. Bij koud weer direct verkleden en evt. thee of bouillon drinken. Geen alcoholische dranken of koffie.

4. Direct na de finish is het zinvol om ruim te drinken en voldoende koolhydraten te eten om het vocht- en energieverlies weer aan te vullen. Sportdrankjes met koolhydraten, een ruime hoeveelheid water ( >1/2liter) en rijpe bananen of andere vruchten zijn aanraders.

Urgente vragen vlak vóór de wedstrijd

Heb je, ondanks goede voorbereiding en het lezen van de medische voorlichting, nog urgente vragen over training, blessures, voeding etc. op de dagen vóór een loopevenement dan kun je contact opnemen met jouw huisarts.

Medische verzorging parcours

Om de 5 km is er een medische post waar Eerste Hulp kan worden verleend. Heb je hulp nodig of kun je onverhoopt niet meer verder, loop dan in een rustig tempo door naar de eerstvolgende verzorgings- of sponspost. Hier word je door medewerkers van het Rode Kruis of Rotterdam EHBO opgevangen.

Het is niet mogelijk om je op willekeurige plaatsen langs het parcours op te halen.

Voor noodgevallen is er direct na de finish een locatie ingericht.

Muziek langs het parcours

Op 8 april 2018 vindt zoals gebruikelijk de 'Heartbeat of Rotterdam' plaats. Tientallen bands, DJ' acts en orkesten staan langs het parcours van de NN Marathon Rotterdam om de lopers en de supporters muzikaal te begeleiden.

New Balance hardloopshirt

Alle deelnemers aan de NN Marathon Rotterdam (de marathonafstand) ontvangen gratis een functioneel New Balance loopshirt. Dit shirt ontvang je bij het ophalen van je startnummer op de Marathon Sport Expo. Bij je inschrijving kun je jouw gewenste maat aangeven, zolang de voorraad van de betreffende maat strekt.

Beschikbare maten (aan te geven in het inschrijfformulier)

Mannen Vrouwen
XS  XS 




XL XL
Parcours

Bekijk hier de parcourskaarten.

Programma

Bekijk hier het volledige programma van de NN Marathon Rotterdam.

Prijsuitreiking

NN Marathon Rotterdam
Net als voorgaande jaren zijn er geldprijzen voor de eerste drie mannen en vrouwen vanaf categorie M35 en hoger.

Overige afstanden
Bij de AD City Run Rotterdam en de 1/4 Marathon Rotterdam zijn geen leeftijdscategorieën, uitsluitend onderverdeling in man en vrouw. Bij deze afstanden zijn ereprijzen te winnen.

Let op: De bruto tijd is de officiële tijd.

Studentenkorting

Studenten krijgen korting bij deelname aan de NN Marathon Rotterdam. De korting bedraagt € 5,00 voor de marathon en € 2,50 voor de 1/4 Marathon Rotterdam en de AD City Run Rotterdam.

Voorwaarden Student Runs

  • Als student sta je ingeschreven aan een voltijdse dagopleiding aan een Nederlandse universiteit of een Nederlandse HBO-instelling.
  • Als je wil deelnemen aan de Student Runs dien je voorafgaande aan het evenement al een jaar student te zijn.
  • Je bent tussen de 16 en 30 jaar op de dag van het evenement (voor de NN Marathon Rotterdam geldt een minimale leeftijd van 20 jaar op de dag van het evenement).
Tijdlimieten
NN Marathon Rotterdam 5 uur en 30 minuten
1/4 Marathon Rotterdam 1 uur en 20 minuten
AD City Run Rotterdam 45 minuten


Deelnemers die na de deadline de finish passeren, worden niet meer opgenomen in de wedstrijduitslag en ontvangen geen medaille.

Tijdregistratie

MYLAPS BibTag
Bij alle onderdelen van de NN Marathon Rotterdam zal de MYLAPS BibTag worden gebruikt voor het registreren van je tijd. Achter op je startnummer (Bib) bevindt zich een elektronische chip (Tag) en een kunststof afstandhouder. BibTag maakt het registreren van je tijden heel eenvoudig, het enige wat je moet doen is het correct dragen van het startnummer.

Informatie om een goede tijdregistratie te garanderen

  • Draag het startnummer zichtbaar op de borst. Bedek het startnummer niet met een jack of met je handen tijdens het passeren van de matten op de start- en finishlijn. Deze matten vangen het signaal van je BibTag op. (Let ook op met het indrukken van je eigen stopwatch op de start- en finishlijn).
  • Vouw of kreukel het startnummer niet. Zeker niet op de plaats waar de Tag zit.
  • Gebruik vier speldjes op de hoekpunten van het startnummer, doorboor de Tag niet.
  • Verwijder de kunststof afstandhouder niet.
  • De BibTag werkt op basis van een andere technologie dan de MYLAPS ChampionChip. Daarom kun je tijdens dit evenement geen gebruikmaken van je gele of groene MYLAPS ChampionChip. Je kunt je MYLAPS ChampionChip echter gewoon aan je schoen laten zitten, deze stoort niet op het BibTag syteem.

De Tags hoeven niet ingenomen te worden na de race, je kunt het startnummer (met Tag) als souvenir bewaren of bij het gewone afval weggooien (kunststof).

Wat is de officiële tijd?
De brutotijd is de officiële tijd. Deze start op het moment dat het startschot valt en stopt op het moment dat je de finish passeert. De nettotijd is de tijd die start op het moment dat je de mat op de startlijn passeert en stopt als je de finish passeert. Deze nettotijd wordt als extra service vermeld.

Toiletten

Toiletten vind je bij de start (ook in de startvakken) en elke 2,5 km langs het parcours. 

Uitslagen eerdere edities

Alle uitslagen van de NN Marathon Rotterdam staan op de dag van het evenement op de website. De bruto tijd is de officiële tijd.

Uitslagen van eerdere edities vind je hier.

Verzorging

Tijdens de NN Marathon Rotterdam vind je op elk 5 km-punt en op het 5 km-punt van de 1/4 Marathon Rotterdam een verzorgingspost. Deze post is duidelijk herkenbaar en bestaat uit meerdere kramen. 

Elke verzorgingspost langs het parcours is voorzien van water en AA Drink Iso-Lemon. Na de finish wordt tevens thee aangeboden. Om maag- en darmklachten te voorkomen wordt er op de verzorgingsposten onderweg geen fruit aangereikt. Na de finish worden er bananen uitgedeeld. Water wordt aangeboden door middel van het unieke drinksysteem Smart Drinking (lees hieronder verder voor meer informatie).

Veilig en verantwoord lopen

Het niet aanvullen van vochtverlies door zweten tijdens duursporten kan leiden tot afname van het prestatievermogen. Onvoldoende drinken kan uiteindelijk leiden tot medische problemen.

Veel sporters lijken niet te weten dat niet alleen te weinig, maar ook te veel drinken hun gezondheid in gevaar kan brengen. Het op peil houden van een juist niveau van vloeistoffen en zouten in het lichaam, is bijzonder belangrijk.

Als je als atleet de weg op gaat, verliest het lichaam zowel vocht als zouten via het lichaamszweet op de huid en via de ademhaling. Processen die er voor zorgen dat je de verkoeling krijgt die je nodig hebt om de lichaamstemperatuur stabiel te houden. Het niet tijdig en in de juiste hoeveelheden aanvullen van het verlies aan lichaamsvocht, kan leiden tot uitdroging (door te weinig te drinken) en hyponatremia (door te veel te drinken een te kort aan zouten). Dit kan je prestatie, je psychische en je fysieke toestand beïnvloeden. Het aanvullen van vloeistof en zouten tot een optimaal niveau is zeer individueel en hangt af van de omgevingsomstandigheden (het weer), soort en intensiteit van de lichamelijke activiteit (snelheid) en persoonlijke factoren zoals mate van getraindheid, lichaamsgewicht en de kleding die je draagt.

Atleten hebben hierin een eigen verantwoordelijkheid. De juiste hoeveelheden drinken is een combinatie van kennis van je lichamelijke behoeften en de manier van drinken tijdens het lopen.

Lopen met plezier

De manier waarop het drinken aan de atleten wordt aangeboden (systeem van drinkposten) draagt in belangrijke mate bij aan het plezier dat je hebt tijdens het lopen.

Het drinkuitgiftesysteem moet je in staat stellen met gemak en zonder onderbrekingen in het wedstrijdritme, de juiste hoeveelheden te drinken, ongeacht de snelheid waar mee je loopt. Ook ongemakken als morsen en niet precies weten hoeveel je hebt gedronken, is geen bijdrage aan lopen met plezier.

Het drinksysteem (gepatenteerd) van de NN Marathon Rotterdam, ontwikkeld in samenwerking met de TU Delft, afdeling industriële vormgeving, verdient daarom met recht de naam:

SMART DRINKING
Running safe, while enjoying the race

De organisatie van de NN Marathon Rotterdam adviseert je om je eigen, individuele behoeftes aan vocht te bepalen en om bekend te worden met het drinksysteem, zodat het vochtniveau op het juiste peil kan worden gehouden.

Klik daarom hier voor verdere informatie over drinken tijdens het lopen en voor aanbevelingen voor individuele vochtvereisten.

Klik hier voor het drinken in de praktijk.

(graphic: drinkbeker + spons) 

 

Voorbereiding

Nu je inschrijving rond is ga je de volgende stap zetten in jouw voorbereiding naar het marathonweekend. Wij kunnen jou hiermee helpen samen met de expertise van Energylab professionals en het geven van trainingscursussen. Hieronder lees je daar meer over.

Energy Lab

Meer uit jezelf halen, dat is wat wij nastreven. Heb je weleens nagedacht over hoe jij jezelf kunt verbeteren met behulp van conditietesten, complete bodyscans of steunzoolanalyses? Energy Lab biedt deze professionele dienstverleningen aan voor zowel de recreatieve sporter als de topsporter.

Onze dienstverleningen in het lab zijn erop gericht om jou op een verantwoorde en wetenschappelijk onderbouwde manier te helpen in het realiseren van je sportieve ambities. Dit doen we via een uitgebreid aanbod aan o.a. conditietesten, steunzoolanalyses, bodyscans en voedingsadvies. 

MyEnergyLab is een ideaal online trainingsplatform om verantwoord jouw sportieve doel te bereiken. Je kunt het schema aanschaffen bij jouw inschrijving voor de NN Marathon Rotterdam. Wij bieden een speciale actie aan: € 5,00 voor een trainingsschema van 8 tot 24 weken. De normale prijs is € 1,- per week. Nadat jouw inschrijving is ontvangen, krijg je binnen enkele dagen een e-mail van MyEnergyLab met je persoonlijke vouchercode.

Wij helpen graag om Business Teams topfit en blessurevrij aan de start te krijgen. Energy@Work staat voor het uitwerken en implementeren van duurzame beweeg- en gezondheidscampagnes op maat voor bedrijven. Betrokken, fitte en mentaal sterke werknemers vormen immers het belangrijkste kapitaal van elk bedrijf. 

Road2Rotterdam Trainingslopen - Doel 42,195 km

In aanloop naar de NN Marathon Rotterdam worden er door heel Nederland trainingslopen georganiseerd. De Road2Rotterdam trainingslopen vinden plaats in de regio's Rotterdam, Breda, Groningen, Brunssum, Nijmegen, Vught en Landsmeer. Het doel van de trainingslopen is je optimaal voor te bereiden op de ruim 42 kilometer van de NN Marathon Rotterdam. Daarnaast geven de trainingslopen je de kans om de noodzakelijke lange duurlopen gezamenlijk te lopen.

Kijk hier voor het programma

Training 1/4 Marathon Rotterdam - Doel 10,55 km

Wil jij meedoen aan de 1/4 Marathon Rotterdam? Dan bieden wij een ideale voorbereiding om vanaf begin 2018 toe te trainen naar de 10,55 km van de 1/4 Marathon Rotterdam op zondag 8 april.

Kijk hier voor het programma

Warming-up

Het is niet mogelijk een warming-up op het parcours te houden. Volg altijd de instructies van de officials op.

Wedstrijdreglement

Op ons evenement is het wedstrijdreglement van de Atletiekunie en IAAF van toepassing.